Autor: Robert

Oceń ten artykuł

Prowadzenie własnej firmy wydaje się dobrym pomysłem na zarobek, ale pod warunkiem, że wybierze się branżę i rodzaj działalności, w której łatwo znajdzie się klientów. Każdy też by chciał, aby, zwłaszcza na początku, koszty działalności nie były bardzo wysokie, a formalności związane z prowadzeniem firmy jak najmniej skomplikowane. Oto 10 pomysłów na biznes, które sprawdzą się w 2023 roku i nie wymagają ponoszenia dużych kosztów.

  1. E-commerce

Dziś nie ma osoby, która nie kupowałaby przez internet. Jest to tak wygodne i szybkie, że nikomu nie przeszkadza konieczność czekania na dostawę zakupu. Własny sklep internetowy jest więc znakomitym pomysłem na biznes. Trzeba jednak pamiętać, że konkurencja jest już ogromna. Warto więc wybrać sobie produkty, na które łatwiej znajdziemy chętnych. Na pewno własnoręcznie wykonana biżuteria, dekoracje, zabawki czy odzież robiona np. na drutach to znakomite pomysły w przeciwieństwie do zwykłej odzieży, obuwia czy elektroniki, które można kupić niemal wszędzie. Oczywiście jeszcze trzeba umieć przekonać ludzi do siebie i swoich produktów. Na szczęście nie trzeba zakładać od zera własnego sklepu. Wystarczy założyć konto np. na Allegro.

  1. Dropshipping

Dropshipping to kolejny rodzaj handlu internetowego. Polega na tym, że nie trzeba mieć własnego magazynu na produkty, bo przechowuje i wysyła je klientom ktoś inny. Istnieją nawet platformy, które umożliwiają założenie sklepu i projektowanie własnych gadżetów. Można wykorzystać do projektów własne zdjęcia, grafiki czy wymyślone przez siebie napisy. Zadaniem właściciela sklepu jest tylko zaprojektowanie produktów i znalezienie chętnych na zakup.

  1. Wirtualny asystent

Usługa wirtualnego asystenta jest obecnie coraz bardziej popularna. Polega na tym, że pomaga się przedsiębiorcom w drobnych pracach biurowych, głównie na komputerze. Wykonuje się zwykle takie czynności, jak obsługa baz danych, kalendarza czy wyszukiwanie informacji, a nawet obsługa portali społecznościowych.

  1. Sprzątanie

Ta pozycja może nieco zdziwić, bo wśród osób wykształconych i mających wyższe kwalifikacje niewielu jest na nią chętnych. Jednak może być dobrym pomysłem na biznes. Wiele osób nie ma czasu na sprzątanie, więc można oferować takie usługi. Najbardziej w cenie są jednak specjalistyczne usługi sprzątania, jak np. czyszczenie tapicerek mebli, sprzątanie w szpitalach, sprzątanie biur,  albo sprzątanie mieszkań po/przed wynajmem czy po zmarłych.

  1. Opieka nad zwierzętami

Większość ludzi lubi zwierzęta i ma w domu przynajmniej jedno. Jednak jak wiadomo, zwierzak potrzebuje czasu, a zwłaszcza pies, którego nawet trzy razy dziennie trzeba wyprowadzić na spacer. Właściciele muszą pracować, a nie każdy zwierzak lubi czy może być długo sam w domu. Porażająca jest też ilość porzuceń zwierząt z powodu wyjazdu na wakacje i braku opieki dla czworonoga. Zawód petsittera jest więc teraz naprawdę w cenie. Może nawet pomóc zmniejszyć kryzys bezdomności zwierząt.

  1. Prowadzenie szkoleń

Szkolenia i kursy cieszą się obecnie coraz większą popularnością. Szczególnie kursy językowe, ale też te związane z marketingiem, biznesowe mają ogromne wzięcie. Można nawet uczyć gry na instrumencie. Wystarczy mieć pomysł, stworzyć kurs/szkolenie i znaleźć na nie chętnych.

  1. Fotografia

Mimo tego, że można dziś robić masę dobrych zdjęć telefonami, i tak wiele osób decyduje się na usługi fotograficzne i nie chodzi tylko o zdjęcia do dokumentów. Ogromną popularnością cieszą się np. sesje rodzinne, ze zwierzętami, biznesowe, nie mówiąc już o obsłudze uroczystości rodzinnych i wesel.

  1. Księgowość

Mało która firma sama prowadzi swoją księgowość. Jest to wyzwanie, bo trzeba być na bieżąco z częstymi zmianami w prawie oraz mierzyć się ze skomplikowanymi wyliczeniami i operacjami do zaksięgowania. Księgowość jest tym bardziej popularna, że wcale nie trzeba otwierać biura. Można robić to w domu.

  1. Programowanie, marketing, SEO

Wszelkie zawody związane z informatyką, zakładaniem i prowadzeniem stron internetowych czy kont w social mediach (oczywiście z uwzględnieniem wiedzy na temat sztucznej inteligencji) są dziś na wagę złota. Tak samo marketing, bez którego nie przetrwa żadna firma.

  1. Grafika komputerowa, montaż wideo – ostatni dzwonek

Żyjemy w czasach, gdy coraz popularniejsze stają się treści graficzne i wideo. Ludzie lubią filmiki, rolki, infografiki. Grafika reklamowa także musi przyciągać odbiorców. Do tego nawet social media mocno tną zasięgi postów bez zdjęć, grafiki, czy wideo. W dodatku nie tylko firmy potrzebują logo i innych elementów graficznych. Niby można samemu zrobić to np. w Canvie czy przy pomocy sztucznej inteligencji, ale nie każdy ma do tego smykałkę i na to czas. Jest to więc świetny pomysł na biznes.

Zapisz się na nasz newsletter.

Zapisując się na newsletter akceptujesz politykę prywatności EIF. Pamiętaj w każdym momencie możesz wypisać się z listy.

Umów się na bezpłatną konsultację

Zadzwoń (22) 299 69 99

Podpowiemy, zarekomendujemy i dopasujemy najlepszy produkt do Twoich potrzeb. Porozmawiajmy co możemy dla Ciebie zrobić.